info

Vítejte na portálu Svět Produktivity

 

Feel Eco je nový produkt na slovenském a českém trhu

Foto_Tomas Wolgemuth.jpg

Tomáš Wolgemuth se narodil se ve Valticích. Vystudoval Slezskou Univerzitu v Opavě, obor Marketing a management. Ve Fosfě pracuje od roku 2004, kdy jako absolvent nastoupil na pozici referent prodeje. V současné době pracuje jako Ředitel obchodní divize Detergenty a společně s týmem má na starosti především péči o stávající zákazníky a navazování vztahů s novými partnery. Mezi jeho záliby patří sport, cestování a filmy.

Feel Eco je nový produkt na slovenském a českém trhu

Tomáš Wolgemuth se narodil se ve Valticích. Vystudoval Slezskou Univerzitu v Opavě, obor Marketing a management. Ve Fosfě pracuje od roku 2004, kdy jako absolvent nastoupil na pozici referent prodeje. V současné době pracuje jako Ředitel obchodní divize Detergenty a společně s týmem má na starosti především péči o stávající zákazníky a navazování vztahů s novými partnery. Mezi jeho záliby patří sport, cestování a filmy.

O novém produktu společnosti Fosfa s Tomášem Wolgemuthom hovořila Miroslava Štígelová.

1. Feel Eco je nový produkt na českém a slovenském trhu. Co znamená Feel Eco pro Vás a jak byste jej představili zákazníkovi?

Feel Eco pro mě není jen produkt. Feel Eco představuje filosofii, přístup k životu založený na respektu a morálce – klíčových hodnotách pro členy týmu Fosfa. Výsledkem našeho úsilí jsou výjimečné prací prostředky, ekologické v širším slova smyslu – od pečlivého výběru surovin z obnovitelných zdrojů, obalů z recyklovaných materiálů, přes respektování životního prostředí při samotné výrobě, optimálního využití místa při transportu až po vynikající biologickou odbouratelnost výrobků. To vše při špičkové kvalitě umožňující úspory díky nižší spotřebě vody i energie při praní.

2. Již od roku 2009 jste projektovým manažerem inovačního projektu. Proč jste přijali výzvu stát se projektovým manažerům pro projekt Feel Eco?

Je to skvělá příležitost podílet se na tvorbě něčeho nového, navíc tak mimořádného. Taková šance se nemusí opakovat. Zároveň jsem měl možnost naučit se nové metodiky, postupy a rozšířit svoje obzory. Poznatky z tohoto projektu navíc využíváme ke standardizování inovačních procesů ve firmě jako klíčových pro další rozvoj společnosti.

3. V čem vnímáte rozdíl mezi inovačním projektem a projekty, které jste dosud vedly?

Určitě v komplexním pohledu a zapojení širokého týmu oborníků napříč firmou po celou dobu řešení projektu. To nám usnadnilo komunikaci, umožnilo zorientovat se v problematice a přetavit velké množství nápadů a myšlenek do realizace.

4. Inovační projekt procházel několika fázemi. Popište, které to byly, která fáze projektu byla pro Vás nejtěžší a jak jste ji vyřešili?

Velmi důležité je na začátku poznat prostředí - zanalyzovat potenciál trhu, konkurenci a samozřejmě poznat zákazníka a jeho potřeby. Navrhovali a ověřovali jsme hodnotovou nabídku pro zákazníky, parametry produktu, design, distribuční kanály, formy propagace, ale také interní procesy ve firmě pomocí metodiky FMEA. Nejnáročnější fází byl z mého pohledu samotný vývoj produktů z hlediska složení tak, aby snesly nejnáročnější měřítka, tzn. vynikající účinnost, ochrana prádla, biologická odbouratelnost, ekologická kritéria dle ekoznačky Ecolabel při zachování konkurenceschopné ceny.

5. Podle mých zkušeností, každý projekt se dostane ve svém průběhu na rozcestí, kdy od správného rozhodnutí závisí úspěch projektu. Co považujete za kritický faktor úspěchu inovačních projektů?

Mnoho inovačních projektů začíná rovnou „technickým řešením“ a zapomíná se na kvalitní analýzu, definování cílů a zadání projektu. Výsledky tak mnohdy nesplní představy zákazníků. Inovace musí přinést přidanou hodnotu jak zákazníkovi, tak i zaměstnancům a samotné firmě.

6. Máte za sebou první zkušenost s vedením inovačního projektu. Co byste doporučili lidem, kteří budou vést inovační projekty?

Především nadšení a víru v projekt, otevřenost novým myšlenkám. Neméně důležité je vybrat správný tým; definovat, čeho chceme v projektu dosáhnout a nezanedbat žádnou z důležitých fází inovačního projektu.

7. Co vám projekt Feel Eco dal a jak obohatil vaši osobnost, kam vás posunul jako člověka?

Člověk se neustále učí a já jsem rád, že jsem mohl načerpat nové informace a znalosti. Cením si otevřené komunikace a spolupráce celého týmu. Práce na tomto projektu mi ukázala, že lze překročit dosavadní hranice a přijít s výjimečným řešením. A také: každý z nás může svým dílem ovlivnit kvalitu životního prostředí a nemusí se přitom stát ekologickým aktivistou.

8. Feel Eco je možné koupit na e-shopu: www.feeleco.com a v podnikové prodejně Fosfa Břeclav. Kdy bude možné zakoupit Feel Eco v prodejnách na Slovensku a v České republice?

Ekologické prací prostředky Feel Eco jsou již k dostání např. v prodejnách Makro v ČR a Metro v SR a také v některých specializovaných prodejnách. Neustále hledáme další partnery, kteří sdílí naši filosofii, abychom výrobky Feel Eco dostali co nejblíže konečnému spotřebiteli.

9. Feel Eco je před uvedením na český a slovenský trh. Jaké jsou Vaše další vize s Feel Eco v následujícím období?

V duchu hesla „… udělat něco lépe!“ intenzívně pracujeme na dalších vylepšeních a zejména na rozšíření rodiny výrobků Feel Eco. V následujícím období tedy chceme spotřebitelům v Evropě přinést alternativu k neekologickým pracím a čistícím prostředkům a dát jim tak možnost svým chováním ovlivnit prostředí, ve kterém žijeme. 

Klíčová slova:

InovaceImage značkyProdukt

Zdroj:

www.centrumpi.euhttp://www.ipaslovakia.sk